pátek 3. ledna 2014

Česnečka se sýrem

Tak a máme nový rok. Také jste si dámy užily trochu toho silvestrovského řádění? Musím se přiznat, že já alkoholu moc nedám.

Můj tatínek totiž vždycky říkával, že náš děda všechno vypil na několik generací dopředu. Přesto miloval česnečku se sýrem a rád ji sám vařil. Takový opilcův "vyprošťovák" byl v jeho podání snadným a rychlým výtvorem a naší oblíbenou polévkou.

Jak na to šel? Vždy měl po ruce čtyři větší brambory, jednu cibuli, kostku hovězího bujonu a dvě paličky česneku. Pro dochucení černý pepř, sůl, drcený kmín a majoránku a samozřejmě sýr vhodný na strouhání. Jako přílohu chlebové krutony.

Vždycky začínal s očištěním cibule a česneku. Cibuli vždycky nakrájel na plátky a česnek ručně nožem rozlisoval na prkénku. Já mám na česnek trochu modernější metodu, nesnáším totiž na rukách a na prkénku jeho pach. Koupila jsem si strojek na česnek Garlic Pro. Docela příjemná vychytávka.

Ale vraťme se k mému tatínkovi a jeho oblíbené česnečce. Po cibuli a česneku se vrhl na brambory, které oloupal a nakrájel na drobné kostičky. Musím říci, že měl vždycky ostré nože. Protože byl z venkova, brousil je často brouskem podobně jako za mlada brousil srp. Já jsem přece jen modernější a používám nože keramické. Ty se nebrousí a jsou vždy připraveny.

V hrnci nechal rozpustit sádlo a lehce osmahl cibuli, přidal česnek a rychle orestoval a zalil horkou vodou. On to říkal postaru, ale já si myslím, že modernější slovník nikomu z nás neuškodí. Do vody hodil brambory kostku bujonu, všechno osolil, opepřil a přidal drcený kmín. Česnečku pak vařil až do úplného změknutí brambor. Na závěr přidal majoránku.

Pravda, pokud si dámy myslíte, že česnekový účinek na toho vašeho by nebyl podle vaší představy, neváhejte a přidejte další rozlisované stroužky, nejméně tři. A pak hajdy ke stolu. Do kouřící česnečky nasypejte opečené kostičky tvrdšího chleba, dnes by se řeklo chlebové krutony a nastrouhaný sýr. Úžasná vůně a ta chuť.

Přeji dobrou chuť a co nejméně permoníků v hlavě.

Vaše pražská Teta.

Sponzorem článku jsou http://www.slevyzbozi.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat